Жаңартылған білім мазмұны бойынша тарих пәні сабақтарында бәсекеге қабілетті тұлғаны қалыптастыру.
Кажгалиева Дарина Токбергеновна - «Отрадный негізгі мектебі» КММ - нің тарих пәнінің мұғалімі.
XXI ғасырда еңбек нарығында уақыты мен қаржысын үнемдей отырып өзін өзі жетілдіре, өзін өзі өзгерте, өзгерістерге белсенді бейімделе алатын, жоғары жетістіктерге жете алатын, бәсекеге қабілетті тұлғаны дайындау қажеттілігі туындады.
Бәсекеге қабілетті тұлғаны жетілдіру мүмкіндіктері, егер:
Білім берудегі заманауи жағдай мұғалімге қоғамдағы әлеуметтік жаңаруларды есепке ала отырып әрекет етуімен қызықты. Осыған байланысты қазіргі зерттеушілер тарих пәні мұғалімінің кәсіби өсуіне, методикалық әдіс-тәсілдерді жетілдіруіне зор назар аударады. Тарих пәні мұғалімінің өсуі – ұзақ мерзімді үрдіс, оның құзыреттілігінің ылғи да өсіп отыруын талап етеді. Өз жұмысының барлық сатысында мұғалімге білімін жетілдіріп отыру қажет, методикалық қоржынын толықтыру, өз пәні бойынша оқушы тұлғаның үнемі жетіліп отыруына байланысты білім беру мақсаттарын шешуі тиіс.
Қазіргі уақытта зерттеушілер мұғалім кәсібилігінің бірнеше сатысын анықтап отыр:
Өзін өзің сараптау – мұғалім іс-әрекеті жетістіктерінің басшы шарты. Тұрақты теориялық білім мен іс-тәжірибе – өзін өзі сараптаудың көрнекті шарттары. Өзін өзі сараптаудың нәтижесі оқыту іс-әрекетінің жобасы. Басқа сөзбен айтқанда, мұғалім сабақта өзінің іс-әрекеттерін жоспарлайды, сыныппен байланыстың түрлерін анықтайды, оқушылардың іс-әрекетке жауабын хабарлайды. Егер жоспар дұрыс құрылған болса, сабақта үш деңгейдегі өзара әрекеттестік пайда болады:
Бірінші деңгей – мұғалім оқушыларды тариха жағдаятқа кіогізеді, ойланып жинақталған сөздерді айтады, сол кезде оқушылар белгілі бір әрекетті, үрдістерді көреді;
Екінші деңгей – туындаған мәселелердің шешімін іздеу, өз іс-әрекетін анықтауда мұғалім мен оқушылар әріптестер болады;
Үшінші деңгей – оқушылар мұғалімнің іс-әрекетін бақылай отырып, айтылған сөздің соңында қандай қимыл жасырынғанын түсіне бастайды.
Бірінші деңгейде мұғалім өз тарапынан белсенділік танытады, екінші деңгейде оқушылар мен мұғалімнің белсенділігі теңеседі, ал үшінші деңгейде белсенділік оқушылар жағына көшеді. Сонымен сабақ бірлескен зерттеу түріне айналады.
Тарих сабағындағы бәсекеге қабілетті тұлға қалыптастыру келесі әдіс -тәсілдер арқылы анықталады:
Бәсекеге қабілетті тұлғаны тәрбиелеу – тарих сабағында оқушыларға қойылатын талаптардың бірі. Оқушылапрды тарих пәнінен сайыстар мен ғылыми жобаларға дайындау – бұл бір бүтін шаралар кешені, ол тек қана кәсіби шеберлікті қажет етпейді, ол ,әрине, бірінші тұрады, қатысушы үшін жоғарғы талап, психологиялық дайындық. Ол оқушының үлкен аудиторияда жұмыс істеуіне қажетті басты белгі. Оқушыны дайындау үшін көптеген дайындық жұмыстары жүргізілді: қатысушыны бірнеше рет тыңдау, жеке психологиялық-педагогикалық жұмыс.
Біздің жұмысымыз зая кеткен жоқ: өткен оқу жылында аудандық ғылыми жоба қорғау сайысында 5 сынып оқушысы Ержанов Ельнар 3 орынды иеленді. Авторлық кітап сайысынан 8- сынып оқушысы Бабахумар Перизат 2 орын алды. 5 сынып оқушылары Ауғанстаннан әскерді шығару күніне арналған ашық жалпымектептік кіші конференция өткізді.
Бәсекеге қабілетті тұлғаны дайындаудың қажеттілігі еңбек нарығының өсуіне, «жеке тұлға» нарығының өсуіне тікелей байланысты және жас ұпраққа бұдан да жоғары талаптарды қояды. Бүгінгі оқушылар көп ұзамай бостандықта жетілген нарықтық қарым қатынастың барлық ауыртпалықтарын мойнына артуға тура келеді.